HTML

Flash Játékok

Ha szeretnél egy kicsit kikapcsolódni, lazítani, játszani, akkor a legjobb helyen jársz! Itt mindig találhatsz új flash játékokat.

Point 'n' Click játékok - végigjátszási technikák 2 rész.

2008.02.29. 16:56 :: nem várt fordulat

Minden játék más és más, bár bizonyos fejlesztők több játékot is kiadnak, míg mások csak egy-két játék erejéig csiszolták flash tudásukat. Az azonos szerző(k)től származó játékok általában sztoriban mások, de felfedezhetőek ugynazon tárgyak, technikák.
Mindegyiknek sajátos logikája van, ha egyszer ráérzel, akkor már könnyebb dolgod lesz.

Ha nem tudsz vagy értesz angolul, akkor sincs gond, de előfordulhat, hogy kevesebb sikerélményed lesz, hiszen sok játékban kell szó szerint a sorok között olvasni a napló bejegyzésekben, bár általában csak a játék hangulatát akarják feldobni, az igazán jó játékokhoz pedig nem kell nyelvtudás, mindenhol piktogrammok, szimbólumok vannak.
Ha mégis kéne az angol, mert mondjuk szövegesen van leírva a kód, és pont ott akadsz el, akkor sincs semmi, maximum megkérdezed a többi játékost.

A legtöbb játék megy minden böngészőben, de sajnos játszottam már olyannal, ami kizárólag Internet Explorerben működik helyesen, vagy csak ott töltődik be, ezért érdemes ezzel a böngészővel játszani őket.

A végigjátszási technikák, segítségek:
Nem tudok minden játékra érvényes, 100% -os megoldási technikát tanácsolni, de van egy halom olyan momentum, módszer, ajánlás, amelyeket betartva megkönnyíted az életed, ha már egyszer ebben a furcsa világba csöppenve ki kell jutnod egy szobából.


Az első, és legalapvetőbb aranyszabály ezen játékok végigjátszásánál, hogy minden szobát, falat, fiókot, helyszínt jól nézzünk át, jegyezzük meg milyen tárgyak voltak ott, vagy milyen események történtek, mert általában szinte biztos, hogy még vissza kell térned oda, és tenni kell még ott valamit.

A legegyszerűbb játékokban a kurzor mindig megváltozik, ha valamilyen olyan objektum, vagy helyszín fölé viszed az egeret, amit lehet használni, s akad olyan játék is, ahol nyilvánvalóan látszik, hogy az adott tárgy nem a háttér grafika része, hanem utólag lett "odatéve", és csak annyi tárgy "játszik", amennyi szükséges ahhoz, hogy a játékot végig tudd vinni. Ráadásul ezekben nem is kell kombinálni a tárgyakat. Minden tárgyra kattintva, vagy az about, vagy ? főlé húzva a tárgyat megjelenik a tárgy nagyban, és talán még a neve is ki van írva angolul.

Ha valami miatt elakadnál, a legegyszerűbb módszer, hogy minden helyszínen használsz mindent mindenen. Sajnos a játék készítők csinálnak furcsaságokat, ezért eshet meg pl. az, hogy a fagyit a villanykörtén kell használni, mert ettől fog történni valami olyan esemény, ami feltétlen szükséges a végigjátszáshoz.

A kicsit nehezebb játékokban már nem csak a tárgyakat kell használni, hanem adott esetben össze is kell kombinálni őket, vagy amikor megnézel egy adott tárgyat, akkor a nagy képénél használni kell. Pl. ha egy telefont vagy rádiót amikor megnézel, általában meg lehet fordítani, és le lehet szedni a hátlapot. Ha bonyolítani akarják, akkor ehhez még mondjuk csavarhúzóra* is szükséged van. Ilyenkor elég nagy a valószínűsége, hogy egészen addig nem tudod használni a tárgyat, amig bele nem raksz elemet. Az elemet pedig általában valami másból, pl. óra, kell kiszedni.

A közepesen nehéz játékokban már nem csak a tárgyakat kell használnod, hanem általában van valami jelszó, amit ki kell találnod, vagy a színes könyvek elhelyezésének színsorrendje lesz valahol egy kód. Általában itt már az egér nem változik meg, hanem mindig ugyanolyan marad, tehát érdemes vadul nyomkodni, és mindenhova klikkelni.
Ráadásul nem minden helyszín egyértelmű, be kell nézni az ágy alá, mellé, mögé, ott is lesznek tárgyak, le kell kapcsolni a villanyt, úgy kell mindenhol körbenézni, stb..

Olyan játék is van, ahol szinte minden tárgyat fel tudsz venni, ameddig csak az inventoryd bírja, de nem kell mindegyiket használni. Na ez már ad egy nehézséget a játéknak.

A nehéz játékokban történnek az igazán nem életszerű dolgok, de pont ettől izgalmasak. Ezekben már mindenféle ún. puzzle -ket, rejtvényeket kell megoldani, megfejteni egy adott tárgy megszerzéséhez, vagy esemény elindításához. Sokszor kap szerepet itt a matek, a logika. Érdemes mindig itt is elvonatkoztatni az egyszerű megoldásoktól. Pl. ha számokról van szó, lehet, hogy az játszik szerepet, hogy a számban hány karika, vagy pálcika szerepel. Pl: 8 -ban 2, 6-ban 1, 9-ben 1, 7-ben egy karika sem.
Vagy fontos a matek alapismeret, ezt többen benézték a vision nevű játékban, hogy háromszög + kocka * karika képletben a szorzás az erősebb, és csak aztán az összeadás.
A kódok is változnak játékról játékra ezekben a játékokban.

Ezekre a feladványokra nincs általános érvényű leírás. Meg kell próbálni őket a lehető legtöbb perspektívából megközelíteni, a kódokat visszafelé, keverve kipróbálni, nehéz és fáradságos munka, de általában meghozza a gyümölcsét.

Megtörténhetnek olyanok is, hogy valamire nem elég egyszer, vagy kétszer ráklikkelni, hanem többször, 4-5 ne adj isten 10* egymás után, hogy kiessen belőle a kulcs, vagy cetli, stb..

A nagyon nehéz, [ultrahardcore] játékokban véged van, elvesztél.
A vesztesek nyugalmával, azzal a biztos tudattal indulhatsz neki a játéknak, hogy segítség nélkül nem fogod tudni végigvinni. Ötvözi ugyanis az összes létező olyan szemétséget, amit a készítők csak ki tudtak agyalni. Általában legaláb 70-80 lépésből áll, rengeteg tárgyat kell használod, sok tárgyat kombinálni sok másikkal, mindenhova visszatérni mégegyszer, stb... de talán az nyugtathat, hogy az, van esélyed, ha betartod a legegyszerűbb módszer, és első és legalapvetőbb aranyszabályt, akkor két három segítséggel ezeken is végigverekedheted magad. Mindig menj vissza mindenhova többször, próbálj ki mindent mindenen többször, ha a váza szét van már törve, akko próbáld mégjboban széttörni, ha nem sikerül az adott logikai feladvány, tarts pihenőt, vagy kezd újra az egész játékot máskor, próbálj a neten hasonló feladványokat keresni.

Van amikor a játéban található hangokat is figyelembe kell venni, fel kell használni, mint pl. az Escape the Phone Booth -ban.

Ebbe a kategóriába sorolom én még a pixelvadász játékokat is, itt nincs mese, vegyél búcsút az egeredtől, és mond meg neki, hogy szeretted. Nem azért nehéz, mert olyan bonyolúlt a játékmenet, hanem mert pixelenként kell minden kép minden pontját egyesével végigkattintgatni.

Hát kb. ennyi, ha valakinek van még valami olyan ötlete, általános technikája, amit kifelejtettem volna, ne habozzon írja meg, és update-elek.

A következő fejezetben azt írom le, hogy mit tegyél ha elakadsz.

Következő rész:
Ha elakadsz >>.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://flashjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr95359653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.